maandag 13 februari 2012

Natuurloop Lier

Ook dit weekend stond er weer een trainingsprikkel op het marathonschema.  Ik had echter geen zin om alleen de koude te trotseren dus besloot ik om af te zakken naar Lier waar de laatste natuurloop van deze winter op het programma stond.  Twee jaar geleden was ik hier ook al eens van de partij zodat ik wist wat me te wachten stond, 'knallen' langs het kanaal.  Tijdens de opwarming werd echter al snel duidelijk dat knallen zou vervangen worden door 'hopelijk recht blijven op de ijsplekken' en ook de ijskoude wind zou wel eens roet in het eten kunnen gooien.


We vertrokken met zo'n 180 deelnemers aan de 10.8km, al snel vormde zich een kopgroep van een 3-tal atleten gevolgd door een groep van zo'n 20 lopers.  Ik kon de eerste kilometers stand houden in deze groep, maar moest al vrij vlug mijn wagonnetje afhaken.  Even later kon ik de andere lopers, die het tempo van de groep niet aankonden, toch terug bijbenen en achter laten.  Halfweg de wedstrijd lagen de posities zo goed als vast en was het een lange eenzame tocht langsheen de bevroren kanalen.  Als 18e bereikte ik de piste van AC Lyra in een tijd van 44'39.

Geen opmerkingen: