maandag 6 februari 2012

Hivernales

Zondag stond ik voor de tweede keer aan de start van de Hivernales, een prachtig maar zwaar loopke van 19,2 km door het Zoniënwoud.  Twee jaar terug deed ik nog de combi met de cross van Kalmhout daags voordien, maar dit jaar zou ik deze wijselijk links laten liggen.  Mede door een griepaanval enkele dagen terug besloot ik er een goeie trainingloop van te maken als voorbereiding op de marathon.
Om 10h30 stonden we klaar voor een kleine lus door het dorp, waar de voetpaden er spekglad bij lagen, en daarna de grote ronde door het Zoniënwoud.  Het ging heel de tijd op en af in het prachtige witte landschap, ook bij de lopers ging het constant haasje-over. Na 10 kilometer 'cruisen' keek ik voor het eerst op de klok die een tijd van 46'45 aangaf, zonder te verzwakken zou ik uitkomen op een eindtijd van 1h30.  Maar ik wist nog van vorige keer dat het venijn hem in de staart van de wedstijd zit, met nog enkele zware beklimmingen voor de boeg zouden we wel zien waar het schip strand.  Na de laatste klim en met nog zo'n 2km te gaan toch nog eens even de klok checken.  Het senario van  2 jaar terug met een eindtijd van 1:30:08 speelde even door mijn hoofd en spontaan ging het tempo de hoogte in.  Net genoeg om dit jaar als 196e (679 deelnemers) af te klokken in een tijd van 1:29:53.  Een geslaagde trainingsloop en deze keer wel met een goed gevoel naar huis ;)

Geen opmerkingen: