zondag 4 december 2011

Terug van weggeweest

Het is een tijdje stil geweest op deze blog maar na 2 maanden kan ik eindelijk nog eens een wedstrijdverslagje schrijven.  De ondertussen 'klassieke' refluxproblemen gecombineerd met een griepaanval hielden me enkele weken weg van mijn loopschoenen.  Maar ondertussen zijn we alweer terug zo'n 3 weken actief bezig,  al blijven de trainingen voorlopig beperkt tot wat rondjoggen.  Om toch eens een intensieve prikkel toe te voegen aan het schema besloot ik om toch van start te gaan in de crossen van Stabroek (vorige week zaterdag) en Burcht (gisteren).  Puur als training naar volgende jaar toe wel te verstaan, het klassementen is toch al verloren door de afwezigheid in de eerste crossen van het seizoen.
In Stabroek, altijd een zware cross, werd al snel duidelijk dat ik nog een lange weg af te leggen heb.  Ik miste gewoonweg de snelheid om mee te gaan met de grote groep en zo moest ik meestrijden om laatste plaatsen.  Met een 37e plaats van de 42 deelnemers werd het toch nog close! 
Gisteren in Burcht, met een zowaar nog zwaarder parcours, was het doel om toch een paar plaatsen op te schuiven in de uitslag.  Na een goede start en eerste halve ronde moest ik toch het groepje voor mij laten gaan om mezelf niet in moeilijkheden te brengen.  Er zat niet anders op dan mijn eigen tempo lopen en proberen om in deel twee alsnog enkele plaatsen op te schuiven.  Het duurde lang, maar in de laatste ronde zag ik dan toch nog enkele 'stervende zwanen' voor me uitlopen zodat ik nog wat kon opschuiven in de uitslag.  Maar met een 33e plaats op 41 deelnemers was het resultaat niet veel beter dan vorige week.

Geen opmerkingen: